Dagje Valencia!

12 mei 2019 - Alicante, Spanje

Hallo allemaal,

gisteren zijn we heerlijk een dagje naar Valencia toe geweest met ons huisje! We hadden heerlijk weer en een super gezellig dag gehad!

11 mei:

vandaag om half 7 mijn wekker staan, omdat we om 8 uur de trein pakken naar Valencia. Mezelf helemaal klaar gemaakt, eten gesmeerd voor mee in de trein tas gepakt en we konden vertrekken naar het station.

Eenmaal aangekomen op het station konden we gelijk door lopen naar de trein, we moesten nog even wachten voor we in konden stappen maar dit was maar 5 minuten. Rond 10 uur kwamen we aan in valencia! We hadden al het een en ander opgeschreven van wat we wilde zien die dag en hadden besloten om alles op de fiets te gaan bekijken.

We hadden een fiets bedrijf op gezocht en liepen daar naar toe. Van te voren zijn we eerst naar de McDonalds gegaan, omdat sommige moesten plassen of even wat wilde eten. Toen zijn we naar het fiets bedrijf gelopen, maar sommige vonden deze toch niet helemaal betrouwbaar of duidelijk dus hebben we de tram gepakt naar een ander fietsbedrijf. Eenmaal aangekomen bij het andere fietsbedrijf, voelde dit gelukkig goed aan en hadden we hier de fietsen gehuurd. We betaalde 16 euro voor een hele dag en al was onze band lek konden we hun opbellen en zouden ze een nieuwe fiets komen brengen, dus echt top service!

Als eerst zijn we door een heel mooi park gefietst en gingen naar torres de serranos. We moesten 2 euro entree betalen en konden toen naar binnen gaan. Het was erg mooi en je had vanaf hier ook erg mooi uitzicht op de stad! Hier hebben we even wat rondgelopen en zijn toen richting de kathedraal van Valencia gelopen en nog een andere kerk deze zag er erg mooi uit van binnen met allemaal mooie plafondschilderingen! De kathedraal zijn we niet binnen gegaan, omdat je hier 8 euro voor moest betalen. Na een rondje daar te hebben gelopen, hebben we op het terras wat gedronken en heb ik een lekkere waffel gegeten.

Hierna hebben we onze fietsen weer gepakt en zijn we naar mercado central gefietst. Hier hebben we even wat rondgelopen en heb ik heerlijke serranoham gekocht.

We zijn erna weer door het park heen gefietst en richting Ciutat de les Arts i les Ciències gefietst, dit zijn hele mooie witte gebouwen. Hier hebben we ook wat foto’s gemaakt. Ook konden we hier op het water een boot, kajak of een step huren voor 10 minuten. Ik ben toen samen met Georgia en Hannah in de boot gegaan en Louka met Anna in de kajak. Dit was een heel gestuntel in de boot en we kwamen moeilijk op gang😂 Anna en Louka waren helemaal nat geworden omdat hun boot vol liep met water.

Hierna zijn we daar nog even wat rondgelopen en zijn toen richting het strand gefietst om wat te eten. Ik had een kip sandwich genomen en hierna ook nog een bolletje ijs met chocolade.

We zijn hierna weer terug gefietst door het park om onze fietsen terug te brengen. Ik had op een gegeven moment wel veel last van mijn benen en kont van het fietsen ( iedereen eigenlijk wel ).

We hebben de metro teruggepakt richting het station en we hadden die ochtend gezien, dat er iets te doen was bij plaza de Toros (stieren arena) we hadden hier een kaartje voor gekocht voor 12 euro en gingen eigenlijk zonder enige ideeën hier over naar binnen toe. Op het begin zag het er allemaal erg leuk en gezellig uit, maar we kwamen er achter dat het toch niet zo leuk is als dat het lijkt. De stieren worden hier erg mishandeld door, dat ze worden geprikt met speren en uiteindelijk dood, ja dood worden gemaakt! Ik schrok hier heel erg van! Ook is er iemand gewond geraakt die daar stond om de stier in de arena af te lijden. Helemaal in shock liepen wij terug naar het station en onderweg zagen wij letterlijk de stier liggen die net daarvoor dood was gemaakt. De stieren worden daar gelijk klaar gemaakt voor de slacht, heel heftig om te zien.

Rond half 9 waren wij weer op het station, hadden nog wat te drinken en eten gekocht om mee te nemen in de trein en zijn toen om kwart voor 9 vertrokken met de trein. Rond 11 uur kwamen we weer terug en zijn rond 23.30 terug gekomen in ons huisje. Hierna zijn we nog gezellig opstap gegaan en waren we rond half 5 thuis!

1. Els:
    13 mei 2019
    Hoi Nicole wat maak je een hoop mee zoveel indrukken dan is het hier maar saai😜en wat gezellig met zoveel andere vriendinnen het lijkt wel vakantie☀️Maar tijd voor ontspanning moet er ook zijn dan kun je er weer even tegen als je weer moet werken Heel veel groetjes van mij en geniet van het mooie Spanje☀️😎