1ste & 2e week stage

12 mei 2019 - Alicante, Spanje

Hallo allemaal,

mijn eerste 2 stage weken zitten er alweer op! Wat was het een spannende tijd om daar voor het eerst heen te gaan en helemaal niks te kunnen verstaan van mijn collega’s of de cliënten.

Nu ik zo terug kijk op deze 2 stage weken was het erg fijn! Ik heb super aardige collega’s die hun best doen om het ons zo duidelijk mogelijk te maken, door Engels te praten of het uit te beelden. En ik heb ook super leuke cliënten die graag kusjes of knuffels uitdelen en het erg leuk vinden als wij hier komen.

nu wat hoogte punten van deze 2 weken:

- Anna en ik heb samen een avond op de pg kant mee gelopen. Hier hebben wij die avond zo hard gelachen samen met 2 cliënten, die wij wat engelse en Nederlandse zinnen/ woordjes uit lieten spreken. Zelf lagen ze ook helemaal in een deuk😂 nu telkens als wij komen zijn ze super blij om ons te zien en beginnen leuk te lachen en te zwaaien.

- ik heb al veel zelf mogen doen qua verzorging en het mensen brengen naar de wc, wat ik echt super fijn vind! Ook omdat ik in Nederland ook eigenlijk veel zelfstandig deed, was het wel weer even wennen om op het begin mee te lopen en vooral mee te kijken. Nu heb ik de 2e week al veel mensen in de ochtend en avond alleen verzorgd en mensen alleen naar de wc gebracht.

- verder veel kusjes mogen ontvangen deze 2 weken, wat echt super lief is😍

- en veel Spaanse woordjes aan het leren die ik zo nu en dan goed oppik en deze dan later ook weer kan gebruiken om zo een “gesprek” te voeren met de cliënten!

Zo dat waren mijn eerste 2 weken stage! Erg leuk, maar wel erg wennen😊

Groetjes,