Stage week 5

5 juni 2019 - Alicante, Spanje

Hallo allemaal,

ik zal jullie de hoogte punten van stage week 5 kort vertellen hieronder.

ik heb in stage week 5, 2 avonden en 2 dagdiensten gedraaid.

Dinsdag 28 april: deze avond, stond ik samen met Nanda (ook een stagiaire uit nerderland) op de somatiek kant. Dit was erg gezellig we hebben veel met de cliënten gekletst, ook een van onze cliënten kan heel goed Engels dus daar hebben we een goed gesprek mee kunnen voeren! We hebben mee geholpen met het eten uit delen en alles weer mee opruimen. Van onze lieve kok hebben we ook heerlijke koekjes gekregen waar we erg van hebben genoten. Verder was dit een rustige en heerlijke werk avond!

Donderdag 30 april: deze avond stond ik alleen op de pg kant. Ik moest ook samen met Hannah werken, maar zei liep deze avond met de verpleegkundige mee. Ik heb deze avond een cliënten via de maagsonde voeding mogen geven, zelf vond ik dit ook erg leuk om te doen! Wel geven ze je gelijk de verantwoordelijkheid hier en was er niemand bij toen ik deze cliënten  de voeding gaf. Gelukkig had ik hierin genoeg zelfvertrouwen! Verder deze avond de wc ronde mee gedaan, mensen geholpen met het geven van eten. Veel cliënten alleen op bed gelegd en rond half 9 samen met Hannah nog wat mensen op bed gelegd. Ook deze avond heerlijk gewerkt!

Vrijdag 31 april: deze ochtend liep ik eerst de ochtendzorg mee aan de pg kant tot half 9. Alle mensen alleen mogen verzorging, wat ik echt super fijn vind! Hierna ben ik met de verpleegkundige mee gelopen, en heb ik medicatie mogen uitreiken, morfine pleisters mogen plakken, medicatie mogen uitzetten, bloedsuikers mogen prikken, en heb ik weer mee gekeken met de wondzorg. Verder was dit een rustige dagdienst. En is er niet veel bijzonders gebeurt.

Zaterdag 1 juni: deze ochtend stond ik met Dion aan de pg kant en liep anna met de verpleegkundige mee. Ook heb ik deze ochtend weer veel mensen alleen verzorgd en een aantal mensen die best zwaar zijn samen met Dion verzorgt. Ook moeten we voort aan de pg kant de bedden zelf opmaken, dus heb ik hierbij geholpen. Ook heb ik geholpen met de wc rondes en geholpen met het eten geven. Ook zijn wij deze dag met een cliënt naar buiten geweest die letterlijk nooit naar buiten gaat. We hebben haar in de rolstoel gezet en zijn heerlijk met haar buiten geweest. Ik vond het heerlijk voor deze cliënt dat ze ook eens een keer lekker buiten komt!

Verder heb ik een heerlijk weekend gehad, met een super leuke stapavond die tot 6 uur in de ochtend door ging!

bedankt voor het lezen en tot volgende keer!

groetjes,

Nicole😘

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade