Stage week 7

15 juni 2019 - Alicante, Spanje

Hallo allemaal,

deze week heb ik 2 avonddiensten gehad en 2 ochtenddiensten. Ik zal jullie hier kort wat over vertellen!

maandag 10 juni: ik heb een avonddienst samen met Nanda en Jeantien van het andere huis. We komen rond half 3 aan op stage en hebben tot 3 uur pauze. Ik stond samen met Nanda op de somatiek afdeling en Jeantien stond op de pg afdeling. We hebben heel even mee geholpen met de wc ronden, maar hebben vooral gezellig gekletst met de cliënten. We hebben rond 4 uur geholpen met het eten en alles weer mee opgeruimd. Hierna zijn we pauze gaan houden. Na de pauze stond ik samen met jeantien op de pg afdeling, omdat ik mee moest helpen met eten geven. Na het eten hebben we de eerste mensen al naar bed gebracht en om 9 uur zijn we naar huis toe gegaan. Het was een fijne avond om te werken.

Woensdag 12 juni: ik had vandaag een ochtenddienst samen met Hannah en stond op de pg afdeling. Ik heb samen met Sonia gewerkt, zij is een super aardige collega waar ik ook wel mee kan lachen. Na de ochtendzorg heb ik geholpen met eten geven. En hierna hebben we de wc ronde gedaan. Ik ben hierna pauze gaan houden. Na de pauze heb ik samen met de cliënten gezeten en heb wat zitten grappen en kletsen met ze. Rond kwart voor 1 heb ik meegeholpen met het middag eten en heb hierna weer mee opgeruimd. Hierna nog gezellig met de cliënten gezeten en om half 3 was de dienst alweer voorbij voor vandaag.

Donderdag 13 juni: vandaag een avonddienst samen met Hannah. Ik stond op de somatiek kant, ik heb geholpen met de wc ronde en hierna geholpen met het eten. Toen was het tijd om zelf wat te gaan eten en hebben we pauze gehad. Na de pauze heb ik geholpen op de pg kant en was het erg gezellig. Ook stonden we met 2 collega’s die goed Engels kunnen spreken en super aardig zijn, dus dat was wel ideaal. Toen geholpen met het eten geven, en hierna de eerste mensen al naar bed gebracht. Deze avond heb ik heerlijk gewerkt!

Vrijdag 14 juni: vandaag een ochtenddienst op de planning staan samen met Anna en Hannah. Ik stond weer samen met Sonia op de pg kant en heb samen met haar cliënten verzorgd. Hierna de mensen geholpen met het eten geven. Anna moest ook deze ochtend bij een cliënt een morfine pleister vervangen op zijn rug, maar hij werkte niet heel goed mee. Uiteindelijk was het toch gelukt, maar moest Anna de andere pleister er ook nog af krijgen. Maar toen pakte hij Anna’s arm heel hard vast en draaide hij Anna’s arm helemaal om. Toen kwam Sergio (verpleegkundige) en maakte Anna’s arm los. Hierna wilde ik gewoon even kijken of hij wel aardig tegen mij zou doen, dus wilde ik hem een kusje op zijn wang geven en op eens greep hij mijn keykoard vast en trok die van mijn hals af. Ik schrok hier heel erg van en stond gelijk op, waarna hij achter mij aan begon te rennen. Ik liep steeds rondjes, waarna hij gelukkig stopte. Hannah had voorzichtig mijn sleutels terug gepakt en hierna zijn we pauze gaan houden. Na de pauze moest ik hem eten geven en hierna was het gelukkig weer goed tussen ons😉 verder hebben we veel gelachen met de cliënten en samen met Anna. Het was een fijne dagdienst!

ik heb nog 3 diensten te gaan aankomende week en dan zit mijn stage er hier in Spanje al weer op!

Bedankt voor het lezen!

Groetjes,

Nicole😘

1. Nicole:
    17 juni 2019
    Zo dat schiet toch alweer op!!!