Avonddienst 23 mei

23 mei 2019 - Alicante, Spanje

Hallo allemaal,

vandaag had ik weer een avonddienst op de planning staan. Samen met Hannah de bus genomen en kwamen we rond 14.15 aan op stage. Om 3 uur zijn we gestart, ik heb nog even aan de pg kant en somatiek kant meegeholpen met de wc rondes. Om half 4 ben ik naar boven gelopen, omdat toen de verpleegkundige begon. We hebben eerst alle medicijnen gemalen, die gemalen moesten worden voor morgen. Toen ik hier mee klaar was heb ik pauze gehouden. Hierna zijn we naar beneden gegaan. En heb ik bij sommige cliënten bloedsuiker mogen prikken, ik heb nog niet zelf de insuline mogen spuiten. Hier maken ze namelijk ook geen gebruik van veilige naalden. Ook heb ik meegekeken met de wondverzorging. Hierna zijn we weer naar boven gegaan, om de medicatie kar te halen. Ik heb weer medicatie mogen uitdelen, pleisters mogen plakken en ogen mogen druppelen.

Hierna was het tijd om alle medicatie voor de nacht klaar te zetten en de andere medicatie terug te zetten en te controleren. Mijn avonddienst zit er voor vandaag weer op en ga weer lekker naar huis toe.

Bedankt voor het lezen!

Groetjes,