Avonddienst 20 mei

20 mei 2019 - Alicante, Spanje

Hallo allemaal,

ik heb deze avond weer het een en ander mee gemaakt en zal jullie hier wat over gaan vertellen:

maandag 20 mei, avonddienst:

Vandaag heb ik samen met Hannah een avonddienst en vertrekken wij rond 13.45 naar de bus. Rond 14.20 komen wij aan op stage en hebben dan tot 15.00 niks te doen. Ik stond samen met Hannah, Anna en Bea (2 collega’s) op de pg kant. Hier beginnen wij dan gelijk met de wc ronden. Dit duurt altijd wel eventjes, omdat bijna iedereen aan deze kant hierbij geholpen moet worden. Rond 4 uur krijgen de cliënten wat te eten, de mensen die nog goed zelf kunnen eten zitten aan tafel en krijgen cakjes met koffie. De cliënten die geholpen moeten worden, krijgen koffie met koude melk en koekjes. De koekjes worden in de koffie gedaan, zodat dit makkelijk te geven is. Ik heb wat cliënten geholpen met eten geven en hierna mee opgeruimd. Toen heb ik samen met de cliënten wat gepraat (in hoeverre dit lukt natuurlijk) en gezellig samen gezeten en veel geknuffeld en kusjes gegeven en mogen ontvangen. Ook is er een hele lieve mevrouw, die best vak hard op praat en verder niet echt wat uit haar zelf zegt tegen je of iets. Nu spreekt ze mij vaak als eerst aan met hola en geeft ze mij veel kusjes, dit doet ze eigenlijk ook niet bij iemand anders. Dus dat vindt ik ook erg leuk.

Hierna was het alweer tijd voor het avondeten. Ook heb ik weer geholpen met het eten geven. Dit was verder niks bijzonders. Hierna rond half 8 waren we klaar en worden de eerste mensen al naar bed gebracht. Ook heb ik van een cliënten een klein tikje ontvangen, omdat hij niet naar bed toe wilde. Ook was er een andere cliënten die niet naar bed toe wilde. Normaal gezien is dit een onwijs lieve man, maar als hij naar bed moet kan hij erg boos worden. Hij begon bea helemaal te slaan en wilde niet meer vooruit lopen. Bea heeft hem toen in de rolstoel gezet en hem zo samen met Anna naar zijn kamer gereden. Hij begon erg hard te roepen en in het rond te slaan. Eenmaal in bed bleef deze meneer nog lang door roepen maar het was uiteindelijk allemaal goed gekomen.

Ook was er een meneer die tot zijn rug helemaal onder zat met dunne ontlasting. Gelukkig ligt er hier in bed altijd een onderlegger, dus hoefde we niet heel het bed af te halen. Verder heb ik veel mensen alleen in bed gelegd wat ik zelf heel fijn vindt.

Rond 9 uur waren wij klaar en zijn toen naar de bus halte gelopen en waren rond half 10 weer thuis.