3&4 mei dagdienst

4 mei 2019 - Alicante, Spanje

Hallo allemaal,

3 & 4 mei heb ik een dagdienst gehad. 3 mei had ik mijn eerste stagedag aan de pg kant! Ik mocht tijdens de zorg al veel alleen doen en ook al mensen alleen verzorgen, zelf vind ik dit ook wel fijner dan alleen maar kijken. Ik deed dan de ene cliënt in de kamer verzorgen en de collega met wie ik mee liep deed dan de andere cliënt in de kamer verzorgen. Met wie ik mee liep kon gelukkig goed Engels en legde veel dingen ook goed uit, wat erg fijn was! Eenmaal bijna klaar met de zorg hadden wij op het laatste een cliënt verzorgd die erg agressief is/ kan zijn. Ik moest tijdens de zorg 4 koekjes in mijn zak doen, zodat als deze cliënt ging bijten of slaan ik hem een koekje kon geven en hij mijn collega los liet. De cliënt werd samen met een andere collega verzorgd, de ene collega hield dan de handen vast van de cliënt en de andere collega deed de cliënt dan verzorgen.

Door de dag heen was het erg druk op de afdeling. De cliënt die erg agressief kan zijn was door de dag heen heel de tijd bezig. Hij heeft mijn collega’s proberen te bijten en heeft ze geknepen. Ook heeft hij kleren kapot gebet van mijn collega’s en heeft hij veel lopen slaan ook tegen zich zelf. Hij kreeg van de verpleegkundige hier medicatie voor maar spuugde dit hierna gelijk weer uit. Hierna hadden ze tijdens het eten de medicatie er opnieuw ingedaan en hierna had hij het gelukkig wel ingenomen!

Ook was er een cliënt die tijdens het eten elke keer op ging staan, maar deze cliënt mag en kan niet alleen lopen anders is de kans groot dat hij valt. Dus elke keer moesten we hem weer terug op de stoel zetten. Maar toen ik hem een keer terug op de stoel wilde zetten, wou hij dit echt niet en toen pakte hij mij stevig vast en begon mij bijna te slaan. Ik stond samen met Louka (huisgenoot) op de pg afdeling dus heb ik gevragen of zij mij even wilde helpen.

Verder heb ik veel cliënten geholpen met het geven van hun eten en heb ik mee geholpen met de toilet rondes en het opruimen van de tafel na het eten. Ook heb ik een weekje vrij aangevraagd in juni tijdens de feestweek, bij het hoofd van dona rosa dus dan heb ik heerlijk een weekje vrij!

4 mei

ook vandaag had ik weer een dagdienst, maar konden we een half uur langer slapen omdat de eerste bus pas op zaterdag om 6:50 rijd! Rond 7.15 kwamen we aan op stage en moesten we allebei in de ochtend mee lopen op de somatiek afdeling. Ik weer samen met Olivia waar ik gisteren ook mee moest werken en Louka moest samen met Toni mee lopen. Ook vandaag heb ik weer het een en ander zelf mogen doen! Na de ochtendzorg ging ik weer mee helpen op de pg kant en Louka op de somatiek kant. Ik heb vandaag mee gekeken bij een peg sonde, ze vroeg of ik dit al zelf wilde doen, maar dit is de eerste keer dat ik dit zag dus heb eerst maar een keer mee gekeken. Ik heb verder over de dag weer mee geholpen met de toilet rondes, eten geven, en alles mee opruimen. Vandaag was het redelijk rustig op de afdeling de man die wat agressief kan zijn, was wel weer even bezig en had ook bijna een andere cliënten geslagen😕 ik heb ook weer vandaag mijn uren laten aftekenen dit moeten wij per dag aftekenen. Verder heb ik nu lekker een dagje weekend en kan ik volgende week heel de week uitslapen, omdat ik alleen maar avonddiensten heb!

Groetjes,

Nicole😘