Eerste dag in Alicante

23 april 2019 - Alicante, Spanje

Hallo allemaal,

ik wil jullie graag vertellen hoe ik de eerste dag hier in Alicante heb ervaren:

ik ben zondagavond rond half 12 gaan slapen, heb mijn wekker om 02:20 uur gezet, omdat wij om 3 uur bij Anna moeten zijn. Ik heb mijn koffer helemaal ingepakt en ben klaar voor dit spannende avontuur. Het is 02:20 ik word wakker en ga me helemaal klaar maken om te gaan. Ik neem afscheid van mijn zusje en wij gaan richting Anna. Wij rijden samen met ons pap en mam naar Düsseldorf airport toe, hier komen wij rond half 5 aan. Wij lopen naar binnen en kijken bij welke balie we moeten zijn om onze koffers in te checken. Na dat we de koffers in hebben gecheckt neem in afscheid van ons pap en mam. Anna en ik lopen samen door de douane, naar onze gate toe. Hier moeten we nog even wachten voor dat we het vliegtuig in kunnen. Om 10 voor 6 kunnen we het vliegtuig in en vertrekken we om half 7 vanaf Düsseldorf naar Alicante. Wij komen hier aan om 9 uur en moeten dan nog even wachten op onze koffers. Samen lopen we hierna naar de witte taxi’s toe en vertellen we waar we heen moeten gaan.

eenmaal aangekomen hier in ons appartement, maken we kennis met onze huisgenootjes: Georgia, Louka, Hannah en Muriël (Muriël vertrek woensdag). We krijgen een rondleiding door ons appartement en ik pak mijn koffer uit en leg mijn spullen in de kast.

Hierna gaan we kijken of er wat winkels open zijn, omdat wij verder nog niks qua eten in huis hadden. Nu blijkt het zo te zijn dat alle winkels in Spanje dicht zijn, ivm met 2e paasdag. We komen wel langs een bakker en kopen hier wat te eten.

Later in de middag lopen we samen hier over de boulevard en zien we een winkel die open is. Hier kopen we wat te eten en drinken voor de eerste dag.

in de avond eten we kip met rijst en groente. En pakken we met z’n alle een terrasje en drinken daar een lekkere cocktail.

Dit was mijn eerste dag hier in Alicante!

1. Ronald:
    23 april 2019
    Fijn dat alles zo goed is verlopen Nicole. Heel veel plezier daar☀️👍
  2. Gerdie:
    23 april 2019
    Zo'n leuke straatjes daar in alicante!!
    En heerlijke tapas
  3. Mieke Vermeer:
    Veel plezier daar! Geniet ervan! Gr
  4. Nicole:
    23 april 2019
    Fijn dat jullie goed gearriveerd zijn!!! En ook nog iets te eten gevonden hebben! Veel succes op jullie eerste werkdag en veel groeten aan Anna!!!
  5. Renate:
    23 april 2019
    Leuk een reisblog😍fijn dat de aftrap goed is gegaan X
  6. Els Wilbers:
    26 april 2019
    Het avontuur kan beginnen☀️Geniet van het mooie weer en de cocktails! En ik hoop dat het een leerzame periode wordt! Ik kijk uit naar je verhalen. Groetjes